Tusen ganger bedre enn reklame på papir

Jeg synes det er viktig å markere produkter og selskaper som sørger for at vårt miljø føles så godt det går. En av de tingene som gjør meg sint, er all reklame vi blir sendt til postkassen vår. Det er et stort sløsing med ressurser som skal kunne løses på andre måter. De som ønsker reklame kan registrere seg for en digital mailing kanskje? Så du får SMS eller e-post med annonsering en gang i uken. Deretter skriver du ut de du faktisk trenger i stedet for som nå. Vi kaster tusenvis av tonn papir hvert år. Papir med reklame som vi aldri har lest.

Mer enn 5 millioner potensielle annonseringskolonner

For de som er villige til å tenke etter litt, er det om lag 5,3 millioner mennesker i Norge. Alle disse menneskene kan bli et salgsfremmende nettsted, og heller ikke på en dårlig måte. De aller fleste av oss annonserer allerede uten at vi tenker på det. Vi bruker trening bukser med Adidas og Nike for eksempel, og på våre vannflasker er det full av reklame. Hvis du har en bedrift, kan du også bruke denne måten. Ved å kjøpe profileartikler som du deretter gir bort, har du opprettet annonser som er ute blant folk og beveger seg rundt. Når du bare når 1% av Norges befolkning, er det stort, det vil være over 50.000 mennesker. Hvis du gjør en lignende kampanje hvert år, blir det mange flere.

18 Mar 2019